Mobilní přístup zefektivňuje podnikání a zrychluje provádění firemních procesů. Zaměstnanci mohou pracovat kdykoliv a odkudkoliv.
Agilní podnikání, rozhodování i spolupráce v reálném čase představují výrazný současný trend. Podpora těchto funkcí vyžaduje, aby zaměstnanci měli k dispozici mobilní přístup ke klíčovým podnikovým datům a aplikacím, kdykoliv a odkudkoliv. Společnost Oracle v reakci na tyto potřeby zákazníků uvedla 14 nových mobilních aplikací pro práci se sadou Oracle E-Business Suite. Novinka zahrnuje horizontální aplikace určené pro všechny uživatele napříč podnikem stejně jako specializované aplikace pro zaměstnance jednotlivých oddělení. Všechny nově uvedené aplikace jsou k dispozici v rámci současných produktových licencí, tj. zákazníci mohou výhody mobilního přístupu využívat bez dodatečných nákladů.
Hlavní novinky
Nové aplikace poskytují jednoduchý přístup k jednotlivým horizontálním funkcím (schvalování, náklady, docházka zaměstnanců…) řešení Oracle E-Business Suite. Stejně tak umožňují na rolích založený přístup k funkcím určeným pro různá firemní oddělení (např. objednávky prodeje, zakázky, informace o produktech, zásoby, výroba, projektový management, údržba, terénní servis…).
Nové mobilní aplikace jsou pro licencované uživatele sady Oracle E-Business Suite k dispozici zdarma. Díky kompatibilitě s verzemi Oracle E-Business Suite 12.1.3 a 12.2 je většina organizací může nasadit bez nutnosti upgradu. Aplikace ve verzi pro systém iOS lze získat na Apple App Store, plánuje se také verze pro OS Android.
Nově uvedené aplikace byly vyvinuty a sestaveny na základě platformy Oracle Mobile Application Framework. Tato platforma urychluje a zjednodušuje vývoj mobilních aplikací, umožňuje jednou vyvinutou aplikaci nasadit na různých platformách, zajistit požadované zabezpečení i šifrování dat během jejich celého životního cyklu (end-to-end) a poskytuje rozhraní, na jaké jsou zvyklí uživatelé příslušného zařízení.
Horizontální i specializované aplikace
Horizontální mobilní aplikace pro práci se sadou Oracle E-Business Suite jsou určeny zaměstnancům napříč organizací a umožňují jim jednoduše provádět konkrétní operace kdykoliv a odkudkoliv. Jedná se o následující aplikace: Mobile Approvals, Mobile Expenses, Mobile Timecards a Mobile iProcurement.
Druhá skupina nově uvedených mobilních aplikací je určena zaměstnancům jednotlivých oddělení. Slouží jako podpora pro rozhodování a provádění obchodních operací, usnadňují přístup k datům i klíčovým podnikovým funkcím. Jedná se o následující aplikace: Mobile Sales Orders, Mobile Inventory, Mobile Product Information, Mobile Procurement, Mobile Project Manager, Mobile Discrete Production Supervisor:, Mobile Process Production Supervisor, Mobile Project Manufacturing, Mobile Maintenance a Mobile Field Service.
Důraz na uživatele
Aplikace pro mobilní přístup k sadě Oracle E-Business Suite lze velmi jednoduše používat. Byly navrženy a vyvinuty s důrazem na uživatele a jeho zkušenost (user experience, UX), jejich rozhraní je konzistentní a přizpůsobuje se konkrétnímu mobilnímu zařízení.
Rozhraní aplikací je maximálně zjednodušené, omezuje se na úlohy, které uživatelé potřebují provádět z mobilních zařízení. Ikony a zobrazované dialogy upozorňují uživatele na transakce, které vyžadují jejich speciální pozornost. K dispozici jsou srozumitelné souhrny, které dále usnadňují provádění potřebných činností. Uživatelské rozhraní aplikací je konzistentní jak vzhledem k dalším produktům společnosti Oracle, tak i vzhledem ke konkrétním mobilním zařízením. Aplikace jsou integrovány s dalšími funkcemi mobilních zařízení, jako je ovládání pomocí gest, mapové aplikace, kontakty, e-maily nebo fotoaparát.
„Současný svět je stále mobilnější a organizace proto potřebují, aby podobně mohli pracovat i jejich zaměstnanci,“ uvádí Cliff Godwin, senior viceprezident pro vývoj aplikací ve společnosti Oracle. „Aplikace pro práci se sadou Oracle E-Business Suite umožňují uživatelům přístup k potřebným datům a funkcím kdykoliv a odkudkoliv. Tyto jednoduše použitelné aplikace urychlí firemní procesy, zvýší produktivitu uživatelů a usnadní rozhodování i spolupráci.“
„Takto funkční a jednoduše použitelné aplikace pro chytré telefony jsme mohli vyvinout díky naší platformě Oracle Mobile Application Framework,“ dodává Bill Pataky, viceprezident divize Product Management Mobile Platform, Tools and Frameworks ve společnosti Oracle.
Podrobnější informace (v angličtině)
- Sada Oracle E-Business Suite
- Oracle E-Business Suite na YouTube
- Platforma Oracle Mobile Application Framework
O konferenci Oracle OpenWorld
Konference Oracle OpenWorld v San Francisku je nejvýznamnějším setkáním roku pro zákazníky, potenciální zákazníky a partnery společnosti Oracle. Cílem této vzdělávací akce je pomoci podnikům v optimalizaci stávajících systémů a při porozumění přicházejícím trendům a technologiím. Oracle OpenWorld nabízí více než 2 700 vzdělávacích setkání, stovky ukázek produktů a stánky 450 partnerů. Partneři i zákazníci z celého světa zde představují své inovativní aplikace, middleware, databáze, servery, úložné systémy, řídicí systémy a řešení pro cloud i infrastrukturu. Konference Oracle OpenWorld 2014 probíhá od 28. září do 2. října v San Francisku v komplexu Moscone Center.
Podrobnější informace, registrace a sledování akce včetně přímých přenosů: www.oracle.com/openworld.
Zapojte se do diskusí na Twitteru, Facebooku a na blogu společnosti Oracle věnovaném konferenci OpenWorld. Konference Oracle OpenWorld na LinkedIn.