Rubriky
ERP systémy

Záruka a servis ERP systémů

Otázka záruky a servisu ERP systému možná není vždy na prvním místě při výběrudodavatele a implementátora informačního systému, ale dříve nebo později se stává podstatnou vlastností zvoleného ERP řešení.

Servisní služby spojené s ERP systémem se dělí vzásadě na tři kategorie – poskytované záruky, pozáruční služby a dodatečné doplňkové služby. Přesné vymezení těchto kategorií pak vždy záleží na konkrétním dodavateli ERP systému.

Záruka v případě tak dynamického produktu jako je podnikový informační systém se vztahuje na stav a řádnou funkčnost systému podle schválené analýzy v době, kdy je předán a klientem takto akceptován. Standardní záruka se zpravidla stanovuje na dobu jednoho až dvou let. V rámci standardní záruky však zákazník nemůže požadovat například nasazení nové verze systému či implementaci nových funkcionalit.

Pozáruční podpora je prováděna na základě tzv. servisní smlouvy, která definuje technickou podporu, údržbu či upgrade systému a bývá uzavírána již při implementaci systému. Obsahem servisní smlouvy může být například helpdesk, služby hotline, update, garantovaná doba k odstranění poruch, správa přes vzdálený přístup, telefonická podpora, možnost elearningu, školení uživatelů apod. Servisní smlouva může pouze formálně definovat vztah zákazníka a dodavatele a jejich budoucí spolupráci nebo přesně vymezit servisní poplatek a bezplatné či cenovězvýhodněné služby s tím spojené.

Doplňkové služby ERP systémů představují především dodatečnou implementaci nových funkcionalit, úpravu stávajícího ERP systému vzhledem k měnící se legislativě apod.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *